Träningstips

Nedan listas tips till dig som vill komma igång med OCR och få en riktig genomkörare av kroppen - god tid innan tävling! Våra artikelförfattare har stolpat upp några sköna platser och saker du kan testa på för att se vad just du behöver träna på!

Greppstyrka

Var, om inte i klätterhallen, kan du bäst träna din greppstyrka och uthållighet i underarmarna! Du kan bokstavligen bli slutkörd inom loppet av några minuter om du inte andas, använder benen, "flaggar" eller har med dig huvudet när du klättrar. Häng med oss till Klättercentret vid Telefonplan för en omgång! 

Trailrunning

... eller terränglöpning på ren svenska. Vi tar oss ut till ett av våra favoritspår i Ursvik, (Stockholm), där ett av Sveriges tuffaste terränglopp hålls under våren varje år. 

Backlöpning

Hill running, backlöpning, uppförslöpning, backintervaller. Kärt barn har många namn. Det finns dock ingen anledning till att inte göra detta år till "året det var så bratt". Häng med oss till Hammarbybacken och njut av blodsmaken och den fina utsikten! 

Parkrun

Parkrun är ett perfekt sätt att känna lite tävlingspuls utan att det är på blodigt allvar - om man så klart inte vill att det ska vara det! Man tävlar mot sig själv och kanske sin kollega eller kompis. Läs mer om varför vi tycker att det är så bra! 

© 2018 Paul och Johan

  • Vimeo Social Ikon
  • Instagram Social Ikon
  • Facebook Social Icon

BeastModeOCR

 Nordens bästa OCR-lag